Наші послуги
Максим Шеханін у 2018 році купив уживаний автомобіль із Південної Кореї, сірий KIA K5. Після 84 000 км корейськими дорогами він коштував майже вдвічі дешевше нового, $14 600, але був у ідеальному стані. Три роки тому українці привезли до України 27 машин із Кореї. За перші сім місяців 2021-го їх вже у 20 разів більше, близько 5000. Чому зростає попит на корейські вживані авто.
Корейська KIA K5 – машина бізнес-класу, вона містка і приїжджає “новіше вбитих американців і навіть європейців”, каже Шеханін. Компанія, яка приганяє авто, доставила KIA за три місяці до порту в Одесі. Там Шеханін сів за кермо і поїхав до рідного Маріуполя.
ЄС та Америка залишаються лідерами з експорту вживаних авто – звідти у першому кварталі 2021-го привезли 60,1% та 23,9% усіх імпортних вживаних машин відповідно. Але Корея вже на третьому місці – звідти їде 8,2%, за даними Українського Інституту досліджень авторинку. Зараз корейські автомобілі поставляють в Україну лише за місяць, а американські – чотири місяці, каже Олексій Тригубенко, власник компанії AnyCar із парком на 200 машин, який співпрацює із сервісом Uklon. Загалом за перші три місяці 2021 року в Україну ввезли 125 352 легкових авто, з них 99 771 – це б/в.
Приїжджі корейські машини – це KIA K5, або Hyundai Sonata. Серед них часто трапляються яскраво-жовтогарячі, такі називають «апельсинками». Це автомобілі з таксопарків у Сеулі, каже Олександр Голубов, керівник сайту з продажу авто. В Україні вони теж часто використовуються таксопарками та через них у сервісах Uklon, Bolt та Uber.
«Апельсинки» дешевші від інших, бо вже накатали від 250 000 до 800 000 км. За словами Тригубенка, авто з Кореї після пробігу 250 000 км. продають за $5000–6000. «Водночас за $12 000 ти можеш купити лише умовний Volkswagen Polo, і він буде порожнім. А тут Hyundai Sonatа у повній комплектації, комфортна та велика», – каже Тригубенко. На сайтах з продажу автомобілів ціна Hunday Sonata коштує від $6300 до $30 000, залежно від пробігу. Двигуни цього автомобіля розраховані на пробіг 1 млн. км.
Крім того, корейські KIA K5 та Hyundai Sonata ще й дешевші в експлуатації, тому що їздять на газу. Газобалонне обладнання LPI на них ставлять ще на заводі. У середньому літр бензину коштує 29 грн., а літр газу – 17,5 грн. Споживають корейські авто в середньому 12-15 літрів газу на 100 км, за даними Тригубенка. Це близько 2,3 грн. за 1 км. Для порівняння: витрати Hyundai Sonata з Америки – 10-12 літрів бензину або 3,2 грн за 1 км. Самому можна встановити газобалонне обладнання за $500.
Українці пересіли на «корейців» та з інших причин. На авторинку США, наприклад, вистачає своїх проблем: після швидкої кампанії з вакцинації попит на авто відновився швидше, ніж очікували виробники на зразок General Motors і Ford. Виробники не встигають задовольняти попит. Через відсутність нових машин американці стали купувати більше вживаних і ціни на них зросли на 45% у 2020 році, пише The New York Times. Новий цінник змусив українців шукати альтернативи. “Люди шукають нові можливості”, – каже Тригубенко.
Автовиробники не встигають за попитом ще й через світовий дефіцит напівпровідників, необхідних для виробництва зокрема цифрових спідометрів та систем навігації. Виробники авто, включаючи американські General Motors і Ford, навіть змушені були гальмувати виробництво автомобілів у 2021 році. Коли закінчиться криза? За даними McKinsey & Company, цього не станеться найближчим часом. “Швидше за все, нестачі триватимуть місяці, а то й роки через попит на напівпровідники”, – сказав Bloomberg п’ятого вересня виконавчий директор Volkswagen Герберт Дісс. Криза закінчиться не раніше 2023 року, погоджується Ола Калленіус, голова Mercedes-Benz.
Популярність корейських автомобілів в Україні триватиме ще п’ять років, впевнений Шеханін. «Раніше важче було дістати деталі, а зараз уже є. Навколо корейських авто сформувалася ціла індустрія, – каже він. – Наступну знову куплю у Кореї».